Een geautomatiseerde huisstijl biedt duidelijk meer mogelijkheden dan huisstijlsjablonen
Correspondentiesystemen worden naar keuze geprogrammeerd in VBA (Visual Basic for Applications) of in Visual Studio.
Bij systemen die ook moeten werken in de online versie van Office 365 is een webapplicatie noodzakelijk.
Indien u vaak gegevens gebruikt uit andere programma's is het een overweging om deze niet langer opnieuw te typen. Minder foutgevoelig is het om de data direct in de betreffende programma's op te halen. Gegevens uitwisselen is mogelijk tussen Word, Excel, Outlook, Access, CRM en andere databases als ook text- en xml-bestanden. In iets beperktere mate is dit ook mogelijk met Powerpoint.
Standaard in Microsoft Office aanwezig zijn hiervoor afdruk samenvoegen, OLE-objecten en importeren van externe gegevens. Uiteraard kan Birgit u helpen een opzet te maken.
Met behulp van wat programmacode of van Visual Studio Tools for Office kan Albiwa nog uitgebreidere koppelingen tussen de verschillende programma's realiseren.